Tuesday 12 September 2017

 MY FIRST KOREAN DRAMA




First thing is aku kenal about Korea because of my sister. That time I'm about 10 to 11 years old. That times drama Korea yang paling popular Boys Over Flower. Drama tu lah yang aku start jengah-jengah dengan cerita Korea ni. Masa ni kecil lagi kan. Mana layan sangat. Lepas tu kakak aku still tengok drama Korea dan aku sebagai adik, mestilah ikut jejak kakak kan. Dulu tak da Astro so, kalau nak tengok drama Korea dekat 8TV je lah. Serious aku cakap, susah nak dapat siaran sampaikan kena ubah kedudukan ariel. Haha. Drama yang aku start tengok dari awal sampai habis ialah Princess Hour. Aku suka gila tengok cerita ni. This drama is about hero drama tu, Lee Shin( Ju Ji Hoon)  seorang kerabat diraja yang berkhawin dengan seorang gadis biasa, Shin Chae Kyung ( Yoon Eun Hye). Dia terpaksa khawin dengan Chae Kyung sebab late grandfather dia yang suruh. Chae Kyung ni kelakar orangnya dan Shin pulak sweet guy. Suka gila tengok diorang. kelakar ada, sweet ada. Memang bestlah. I recommend you guys to watch it. I want to watch it again! And start dari situ lah aku gila Korean's drama.

No comments:

Post a Comment